הסתה מהסרטים: רשת “פוקס” האמריקאית שידרה אמש (יום ג’) סרט המצביע על מעורבותה של איראן במימון ארגוני הטרור ובמחנות קיץ שבהם מאמנים ילדים קטנים ובני נוער לבצע פיגועי טרור נגד ישראל. את הסרט “איראן: מיליארדים עבור טרור?”, שהחומרים בו צולמו על ידי עיתונאים ערבים ברצועת עזה, הפיק המרכז לחקר מדיניות המזרח הקרוב. ניתן לראות בו כיצד ילדים מתאמנים לפוצץ יישובי דמה ישראליים ומריעים למראה המנהיג העליון לשעבר של איראן, האייתוללה חומייני, הנואם לפני קהל מעריצים באיראן ואומר כי העולם כולו – ובייחוד העולם המוסלמי – מחויב לסייע לעם הפלסטיני בעזרת כל כלי נשק אפשרי.

עוד כותרות ב-nrg:
נתניהו ופוטין ייפגשו במוסקבה; ידונו בכוח הרוסי בסוריה
לוחמי מג”ב סיכלו פיגוע דקירה בצומת תפוח
כל התכנים הכי מעניינים – בעמוד הפייסבוק שלנו

בסרט נראות בין היתר ילדות בנות שש מתאמנות על פיגועי טרור. מחנות הקיץ של חמאס התקיימו תחת הסיסמה “נקריב את חיינו למען אללה”, שהילדים חוזרים עליה שוב ושוב. הסרט כולל גם ראיונות עם ילד וילדה חמושים ולבושים מדי חמאס המתארים את כוונתם “להשמיד את ישראל ברובים שבידיהם ובכלי נשק נוספים”.

בסרט אף מופיע בכיר חמאס חסאן סוהארה המתפאר באימוני הילדים. לדבריו, יש בעזה 50 מחנות שבהם מתאמנים יותר מ-15 אלף ילדים וילדות אימונים צבאיים. “הצלחנו לגרום לילדים להתגבר על פחדיהם ולפתוח באש. אתמול הם התאמנו בהשמדת דגם של יישוב ציוני”, הוא מספר בגאווה. גם ראש ממשלת חמאס איסמעיל הנייה נראה בסרט, מצהיר כי החינוך הניתן במחנות האימונים הוא “חלק מהמשימה הקדושה וכחלק מהמאבק”.

אחד המדריכים במחנות, עסרה חליל ג’ומא, נראה בסרט קורא לבנות להישיר את רוביהן לפני האויב “עד לשחרור ירושלים ובניית פלסטין, ברצון האל”. מדריכה אחרת של הבנות, סברין ברקאת, אומרת כי היהודים “הם חזירים ואין להם כל קשר ל(מסגד) אל-אקצא בירושלים”.

לדברי מנהל המרכז לחקר מדיניות המזרח הקרוב, דוד בדין, יש בידיו מסמכים המעידים כי גם בבתי הספר של אונר”א (סוכנות הסעד והתעסוקה לפליטים הפלסטינים) מחנכים את בני הנוער והילדים ברוח זו, שכן הם משתפים פעולה עם ארגוני מורים הנשלטים בידי חמאס. אונר”א הכחישה כל קשר לנאמר, ודוברה כריס גאנס אמר כי מערכת החינוך של הארגון עצמאית לחלוטין ועובדת בשיטות שונות לגמרי. “אנחנו מחנכים ילדים שאחרי העימות האחרון (“צוק איתן”) מאות אלפים מהם נאלצו לנדוד מבתיהם”, הוא אמר.

במשדר של הרשת הימנית-שמרנית הביעו חשש שהתוצאה המיידית של הסכם הגרעין עם איראן תהיה העברת סכומי עתק לאיראן שיגדילו פי כמה את סיועה במימון אותן פעולות, ובייחוד מימון ארגוני טרור כמו חמאס. כתב הרשת בישראל פול אלסטר הביע חשש כי כסף איראני למימון הטרור ימצא את דרכו במסווה של סיוע חינוכי ל”ידיים חמאסיות” בעזה, בלבנון ובמקומות אחרים, באופן שיביא לחינוך ג’יהאדיסטים צעירים להשמדת ישראל.

http://www.nrg.co.il/online/1/ART2/725/370.html