בסרט שיוצג בפני ועדת האו”ם להגנה על ילדים, נראים אנשי חמאס מאמנים אלפי ילדים בחסות סוכנות אונר”א. שר הפנים: “אנו מעצבים את נאמנותם לארצם”. הסרט הופק על ידי המרכז למדיניות המזרח התיכון במטרה לעצור את המימון לאונר”א

המאבק באונר”א עולה שלב: היום (ד’) יוצג בוועדת האו”ם להגנה על ילדים בג’נבה סרט דוקומנטרי חדש המראה כיצד בכירי חמאס בעזה מאמנים קרוב ל-17 אלף ילדים במחנות נוער מיוחדים שהוקמו ברצועה, ומעודדים אותם לבצע מעשי טרור ולהתנדב למשימות התאבדות. הטענה העולה מהסרט היא שפעולות אלה נעשות בחסות סוכנות הסעד והפליטים אונר”א.

סרט בן 11 דקות הנקרא “צבא הילדים של חמאס”, הופק על ידי המרכז למדיניות המזרח התיכון בשיתוף קבוצת המעקב הפלסטינית לזכויות אדם. מטרת ההצגה היום היא להראות לאנשי האו”ם כי חמאס מפר את החוקים הבינלאומיים, כולל אלה האוסרים על אימון ילדים למטרות מלחמה וזוכה לשיתוף פעולה מסוכנות האו”ם. המכון שכר צוות טלוויזיה בעזה כדי לתעד את האימונים הצבאיים של אותם ילדים המתחנכים במוסדות של אונר”א. הסרט כולל ראיונות עם בכירי חמאס ועם הילדים המתאמנים.

צפו בסרט:

אחד הקטעים נראה בכיר חמאס חלא אל-חיא נואם בפני ילדים קטנים הלבושים במדי צבא, אוחזים בנשק ואומר להם: “אתם הדור שנועד להילחם למרות שאתם כה צעירים. אתם מתאמנים לג’יהאד”. בסצנה אחרת מתייחס שר הפנים של חמאס פתחי חמאד לשטיפת המוח שעוברים הילדים וממנה עולה בברור כי הוא מודע לכך שהילדים מתאמנים כדי להילחם. “אנחנו מחזקים את מודעותם הדתית ומעצבים את נאמנותם לארצם. הדבר מייצב את הג’יהאד שלהם ואת מחויבותם להיות לוחמים וזו הקללה של ישראל”, מצהיר חמאד.

צילום מסך מתוך הסרט

מאומנים בחסות אונר”א. מתוך הסרט ”ילדי חמאס” צילום מסך מתוך הסרט
צילום מסך מתוך הסרט

מאומנים לקראת משימות התאבדות. ילדי חמאס צילום מסך מתוך הסרט
צילום מסך מתוך הסרט

”הקללה של ישראל”. ילדי חמאס מתוך הסרט צילום מסך מתוך הסרט
על פי נתוני האו”ם אונר”א נהנה ב-2014 מתקציב בסך 1.32 מיליארד דולר מתורמים בינלאומיים, מתוכם 409 מיליון נתרמו

ע”י ארה”ב. הוא מפעיל 245 בתי ספר בעזה ולדברי דובר הארגון בעזה כריסטופר גאנס, שליש מהם נפגעו במבצע “צוק איתן”.

הסרט טוען כי בהתחשב בעובדה שמי ששולט ברצועה הוא חמאס, וכאשר אונר”א מצהיר באתר האינטרנט שלו שתלמידי בתי הספר של הארגון לומדים על פי תכנית לימודים המוכתבת על ידי השלטונות, סביר להניח שגם תכנית האימונים הצבאיים של הילדים מוכתבת על ידי חמאס ונכללת בתוכנית הלימודים.

http://www.nrg.co.il/online/1/ART2/685/611.html?hp=1&cat=666&loc=1