בשבוע שעבר הוקרן באו”ם סרט דוקומנטרי חדש באורך של כעשר דקות תחת הכותרת ‘צבא הילדים של חמאס’.

על הסרט, הקרנתו והפקתו סיפר ביומן ערוץ 7 מי שעומד מאחורי מיזם הצילום והתיעוד של המתרחש ברצועת עזה, העיתונאי והתחקירן דוד בדין, ראש המרכז לחקר מדיניות המזרח התיכון.

הסרטון מציג נתונים המלמדים כיצד בכירי חמאס בעזה מעודדים ומאמנים 17 אלף ילדים במחנות נוער מיוחדים שהוקמו ברצועה להכשרתם לביצוע מעשי טרור והתנדבות למשימות התאבדות.

הטענה העולה מהסרט היא שפעולות אלה נעשות בשיתוף פעולה עם ארגון אונר”א, ארגון זכויות הפליטים של האו”ם, כאשר בכיר חמאס אומר בסרט שהוא “מאד מרוצה משיתוף הפעולה עם האונר”א”.

הסרט כולל ראיונות עם בכירי חמאס ועם הילדים המתאמנים. באחד הקטעים נראה בכיר חמאס חלא אל-חיא נואם בפני ילדים קטנים הלבושים במדי צבא ואוחזים בנשק ואומר להם: “אתם הדור שנועד להילחם למרות שאתם כה צעירים. אתם מתאמנים לג’יהאד”.

בסצנה אחרת מתייחס שר הפנים של חמאס, פתחי חמאד, לשטיפת המוח שעוברים הילדים וממנה עולה בברור כי הוא מודע לכך שהילדים מתאמנים כדי להילחם. “אנחנו מחזקים את מודעותם הדתית ומעצבים את נאמנותם לארצם. הדבר מייצב את הג’יהאד שלהם ואת מחויבותם להיות לוחמים וזו הקללה של ישראל”, מצהיר חמאד.

בדין מספר על הכנת הסרט: “המשרד שלנו שיגר לעזה צוות טלוויזיה פלשתיני ואחרי שבוע הם חזרו עם שש שעות מצולמות שמהם נעשה כמה וכמה סרטים”. הסרט הראשון מסדרת הסרטים המדוברים הוא הסרט שהוצג כאמור באו”ם.

בדבריו מעיר בדין כי מחנות האימונים של ילדי החמאס מתבצעים על חורבות ישובי גוש קטיף העקורים, “מקומות שהכרתי באופן אישי וכאב לי לראות איך מבצעים בהם אימוני ירי”.

“לקחנו את הסרט הזה ‘צבא הילדים של חמאס’ והצגנו אותו בפאנל של איחוד עורכי דין יהודים בז’נבה. בסאם עיד, עיתונאי פלשתיני, הציג את הסרטון בוועדה לזכויות אדם של האו”ם ואמר שזו הפרת אמנות בינלאומיות כשהם מכינים ילדים למלחמה, מעשה שאסור על פי כל חוק כפגיעה בילדים. מדובר ב-17,000 ילדים במחנה אימונים ואנשי חמאס משבחים את שיתוף הפעולה עם אונר”א שמספק להם את הילדים”.

עוד הוא מציין כי המרכז בראשותו מכין דו”ח חדש שיעסוק בלימודים צבאיים המשולבים בתוך מערכת החינוך הרגילה ברצועת עזה. לטעמו על משרד החוץ הישראלי מוטלת החובה לתבוע מהמדינות התורמות לשקול שוב הכנסת אמצעי פיקוח שניתן יהיה לוודא שהכספים שמועברים לצרכים הומניטאריים לא יעברו למטרות הסתה.

“משרד החוץ מסרב ולא רק זה אלא גם שמבקשים ממני שלא לשאול שאלות כאלה וכועסים עליי מאוד. אנחנו מתריעים בפני המחלקה ליחסים בינלאומיים של משרד החוץ ואומרים להם שבעוד הם מרגיעים אותנו שהבטון שעובר לעזה לא עובר למנהרות אבל מה עם בתי הספר? כולם מדברים גבוהה גבוהה על פירוז עזה אבל 17,000 ילדים עם נשקים ביד זה חמור מאוד”.

לדבריו דווקא התגובה של משרד החוץ שמבקש ממנו להנמיך פרופיל ולא לשאול שאלות קשות, תגובה זו “מעודדת אותי לנג’ז להם עוד יותר. משרד החוץ יקיים בקרוב כנס על אנטישמיות אבל המקור של האנטישמיות הוא מהרש”פ ומאונר”א. משם זה מופץ לכל העולם. מאש”ף תצא אנטישמיות והסתה לכל העולם. זו לא רק שנאה אלא “מסירות נפש” של דור חדש לרצח העם היהודי”.

לטעמו של בדין הזירה הדיפלומטית מוזנחת על ידי השלטונות הישראליים. “חבל שז’נבה מוזנח ואין מספיק כוחות ישראליים שם”, הוא אומר ומציין כי בכוונתו ובכוונת הארגון שלו להגיע למקומות הללו ולהציג בפניהם את הנתונים אודות המתרחש ברצועת עזה.

להערכתו “אנשים רוצים להקשיב” ולשם כך הוא משקיע כספים רבים במגמה להביא את הדברים לפרלמנטים בעולם. “אני אומר להם אל תשימו לב לכיפה שלי אלא לעובדת היותי עובד סוציאלי שנאמן לעקרונות העבודה הסוציאלית ואני לא חושב שילדים צריכים לאכול כדורי קלצ’ניקוב לארוחת בוקר…”.

בדין מספר כי הוא זוכה למענה חיובי מצידם של דיפלומטים ברחבי העולם. אלה נענים לבקשה לעכב כספים לעזה בשל היעדר שקיפות בהעברת הכספים שדווקא משרד החוץ אינו מתייחס אליה. עוד הוא מספר על ספרי לימוד הכוללים קריאות להסתה להשמדת ישראל המודפסים בבלגיה ובכוחה של מדינת ישראל לפנות לבלגיה בדרישה להפסיק את ההדפסה הזו אך ישראל הרשמית ממאנת לפעול באפיק זה.

“זאת בה בשעה שאנשיו של בדין פנו בעצמם לשגרירות הבלגית ולקונסוליה הבלגית בדרישה להפסיק את הדפסת ספרי הלימוד והמענה היה שאם תגיע דרישה רשמית של ישראל היא תישקל ברצינות, “אבל ממשלת ישראל מסרבת לפנות לבלגיה בנושא”.

בשיחה עמו נשאל בדין כיצד קורה שצלמים פלשתיניים משתפים איתו פעולה בהכנסת הסרטים הללו. תשובתו פשוטה – ראשית, גם הם מעוניינים בהשתכרות, גם אם היא מגיעה מכיוונו שלו. מעבר לכך הצלמים כמו גם המרואיינים רואים שליחות פטריוטיות בהפצת המידע והאיום על ישראל שאזרחי אולי יבחרו להימלט מאימת החמאס ואנשיו.

http://www.inn.co.il/News/News.aspx/295858