סוכנות ידיעות פלסטינית דף ראשי: דעות ומאמרים

האויב המושבע של אונר”א

יום רביעי, 14 במרץ 2018, לפי שעון ירושלים הכבושה

[תצלום תוופיק אבו שומר נואם בכנס]

[מאת:] תוופיק אבו שומר

התכנית לפירוק אונר”א כבר איננה תכנית סודית, אלא היא הפכה לבעיה המרכזית כעת. לפני כמה חודשים כתבתי [מאמר] והזהרתי מפני פירוקה מכיוון שהיא סמל משפטי בינ”ל לבעיית הפליטים הפלסטינים שהיא אבן הנגף העיקרית העומדת בפני התכניות לחיסול העניין הפלסטיני. זאת, מפני שהפליטים הפלסטינים, על כל קבוצותיהם ודורותיהם, עדיין דורשים את זכויותיהם הלגיטימיות ואת זכותם לשוב למולדתם.

תכנית הפירוק באה לאחר הבטחת טראמפ להעביר את השגרירות לירושלים והכרתו בה כבירת ישראל.

התכנית לפירוק אונר”א באה לאחר מחקר ישראלי אינטנסיבי שהחל מבחינה מעשית בזמן מלחמת “צוק איתן” האחרונה נגד עזה, כאשר ישראל הפיצה סרטי וידאו על השימוש במרכזים ובבתיה”ס של אונר”א כמחסנים לטילי ההתנגדות ואז היא הפציצה את בתיה”ס והרגה את הפליטים שברחו אליהם. זו היתה ההתחלה של מה שאליו קרא האויב המושבע של אונר”א דוד בדין David Bedein. הוא היום אורח-קבע בכנסת ובמרכזי המחקר. הוא זה אשר מזין את הפורום הפוליטי בהצעות וסרטי וידאו מזה שלושים שנה, כשהוא רודף את סוכנות הסעד [אונר”א].

אויב אונסק”ו [טעות, וצ”ל “אויב אונר”א”] מבצע את המשימות הבאות, עפ”י כלי התקשורת של המתנחלים “ערוץ 7” מיום 7.3.2018:

הוא עוקב אחר תכניות הלימודים של תלמידי הפליטים שמספרם מגיע ל-515,000, עוקב אחר תכניות הלימודים שישראל מחשיבה כהסתה, מנהל מרכז הסברה ופועל כעיתונאי חוקר. הוא יסד סוכנות ידיעות והוא יוצרם של כמה סרטים תיעודיים על פעילויות אונר”א.

עקבתי אחריו מזה זמן-מה באתר ההסברתי שלו ולהלן המלצותיו לפורום הפוליטי הישראלי:

“[-]ביטול חומר הלימודים הקורא להגשמת זכות השיבה בכח והטקסטים הקוראים לג’יהאד, נוסף על מניעת אימון התלמידים בנשק במחנות הקיץ ועל אימוץ חומר לימוד שמשריש את עקרונות השלום.

[-]סילוק בעלי התפקידים המשתייכים לארגוני “הטרור” העובדים באונר”א.

[-]צירוף אונר”א לנציבות העליונה לענייני פליטים ויישום הקריטריונים של זו על הדור הרביעי והחמישי של הפליטים מאז 1948 כבלתי פליטים.

[-]בדיקת מקורות המימון של אונר”א מצד 68 המדינות [התורמות] בדרישה מאונר”א לשקיפות בהוצאות וחיובה שלא לתמוך בגופים “טרוריסטיים”.

[-]ביטול החוזה של אונר”א עם הזמר מוחמד עסאף כשגריר נוער משום שהוא מסית לטרור![“]

הנציב הכללי של אונר”א אמר בכנס שבו הייתי נוכח ואשר נערך אצל איגוד העיתונאים בעזה ביום ראשון 11.3.2018:

“ניסיונו של נתניהו לבטל את אונר”א ולצרפה לנציבות העליונה לענייני פליטים מצביע על בורותו בחוקי פעולתה של הנציבות. שהרי הנציבות העליונה הוקמה כדי לטפל באלה שאולצו להגר ולהקל על שובם לעריהם וכפריהם. האם נתניהו מוכן להגשים את שיבתם?![“]

לבסוף, לאחר ששמעתי על מצוקתה הכספית של אונר”א ונכונותה לצמצם את שירותיה, אני רואה צורך להדליק אור אדום וליידע את אנשינו לגבי התכנית הישראלית המכוונת לפוצץ את עזה – לא בפני הכובשים הישראלים אלא בפני אונר”א – דבר שיגרום לה לצאת מעזה כי אנשיה יחושו בסכנה לחייהם, כרגיל במצבים כאלה. זה מה שישראל משתדלת להשיג בעתיד הקרוב – הטיית המערכה פנימה, תוך הסתייעות בבורותם של רבים לגבי קו ההתנהלות של תכנית זו ותוך הסתייעות בסוכנים שאולי כבר מפוזרים [בינינו] לשם השגת מטרה זו. אז יתגשם חלומו של דוד בדין, אויב אונר”א, בדבר פירוקה וביטולה בידינו-שלנו. לכן, היזהרו!